OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL – FAQ

Her kan du måske få svar på nogle af de spørgsmål du som arrangør sidder inde med. Du finder også vores lejebetingelser længere ned på siden som vi anbefaler du gennemlæser. Du er naturligvis altid velkommen til at maile eller ringe til os hvis du har selv det mindste spørgsmål. Vi sidder klar ved telefonen eller svarer på din mail inden for 24 timer.

Tryg teltudlejning

Fra 1 januar 2015 skal telte der opstilles, som er over 50m2, have et certifikat,
Alle telte fra VIP Teltudlejning er certificeret, så du er i trygge hænder med vip teltudlejning. Lejer man et telt over 50m2 hvor overstående ikke er opfyldt, kan myndighederne straffe lejer med bøder.

teltudlejning_certificering
Hvor stort telt har jeg behov for?

Du skal beregne 1 m² til 1,5 m² pr. person til en fest uden musik. Skal der være musik så er det 1½ m² til 2 m². Der skal gerne være minimum 1,5 meter mellem bordene, men gerne op til 2 meter hvis du har bestilt runde borde. Så skal du være opmærksom på ekstra plads til indgang, buffetbord, gavebord, bar, “legeplads” til børn eller hvad du nu finder på. Vi hjælper dig naturligvis med at få den rigtige størrelse.

Leverer VIP Teltudlejning over hele landet?

Til private leveres som udgangspunkt til hele sjælland, men vi efterkommer gerne ønsker mod ekstra leveringsomkostninger. Til erhverv leveres til hele landet.

Er der nogen leveringsomkostninger?

Omkostningerne for levering  forskellige afhængig af hvor du er i landet. Når du modtager et tilbud vil omkostningerne fremgå.

Kan jeg afbestille?

Det kan du godt. Dog tidligst 4 uger før ellers hæfter du for ordren.

Hvornår bliver teltet stillet op?

Er din fest/ arrangement lørdag bestræber vi os på at sætte teltet op senest torsdag så du har god tid til at indrette teltet. Vi kommer som udgangpunkt mandag og piller teltet ned igen.

Kan jeg leje mobile toiletter?

Du kan leje forskellige mobiltoilletter og vi kan stærkt anbefale det. Ved større arrangementer kan det bestemt være en fordel så du ikke har stor gennemgang i din private bolig. Se vores løsninger under tilbehør til telt.

Ekstra telt til garderobe og velkomst?

Det er ofte en fordel at bestille et mindre velkomsttelt hvor dine gæster f.eks kan hænge deres jakke. Her kan du også placere en rød løber så gæsterne føler sig ekstra velkomne. Det kan også bruges som velkomsttelt hvor du kan tilbyde velkomstdrinks, placere gavebord etc.

Et fortelt kan også benyttes så de gæster der sidder tæt på indgangen ikke i samme grad udsættes for træk når gæster går ind og ud af teltet. Vip-teltudlejning har alt til de hyggelige ekstratelt og du finder det under kategorien tilbehør til telt. Se mere her.

Må der ryges i teltet?

Der må gerne ryges i teltet. Vi oplever dog ofte at kunder bestiller et ekstra telt som f.eks. 3×3 pagode telt som kan bruges til dette formål.

Ved betalt serveringspersonale gælder loven om røgfri miljøer.

Er der forsikring og selvrisiko?

Der tegnes en forsikring ved en ordre. Du kan læse meget mere om dette i vores lejebetingelser længere ned på siden.

Hjælp til personale?

Vip-teltudlejning kan stille et yderst kompetent personale til rådighed som kan hjælpe dig med at kunne nyde din egen fest. Ønsker du personale så lad os høre nærmere.

Mine gæster sikkerhed?

Vi har kun TÜV-godkendte telte som leveres af Europas største teltleverandør Roder HTS. Teltet bliver opsat af vores personale som gør dette hver dag. Skal du afholde et større arrangement er det være nødvendigt at tage sine sikkerhedsforanstaltninger. På siden sikkerhed kan du se de muligheder du har for leje af brandslukkere etc.

I telte med mere end 150 personer, er det et krav fra brandmyndighederne at der er brandslukkere. Arrangementer af denne størrelse kræver yderligere brandmyndighedens godkendelse. Du skal personligt ansøge om tilladelse til dette.

FANDT DU IKKE SVARET? KONTAKT OS GERNE

RING 70 20 51 01 / mail@vip-teltudlejning.dk

LEJEBETINGELSER

BETALING:

Ordre fremsendes som standard ved bestilling og skal være betalt mindst 4 uger før leveringsdato. Ved manglede betaling hæfter lejre stadig for beløbet da vi ikke har mulighed for at leje det ud til anden side.

ANSVAR:

Så længe det lejede materiale befinder sig hos lejer, er denne ansvarlig for enhver skade, der påføres dette, ligesom lejer bærer risikoen ved det lejedes bortkomst eller hændelige undergang. Kan reparationer udføres, sker dette ved udlejers foranstaltning og for lejers regning. Ved bortkomst og irreparable skader erstattes til fuld- og nyværdi. Udlejer er ikke ansvarlig for personskade eller skade forvoldt af det lejede. Lejer bærer det fulde ansvar for det lejede i den aftalte periode.

FORSIKRING:

Vores forsikring dækker brand og stormskade på alt det lejede udstyr

LEVERING:

Levering kun til gadeplan, medmindre andet er aftalt jf. lejekontrakten. Levering og afhentning foretages kollektivt, så fast tid kan ikke loves. Fragten er gældende til nærmeste afsætningsmulighed (overdækket) inden for en afstand af max. 10 meter fra vogn. Ønsker De fast tid, bestiller vi gerne en vognmand, som De selv afregner med. Selvafhentning er muligt, transporteres i LUKKET vogne eller trailer. Lejer læsser selv på og af fra/til anvist plads.

LEJEPERIODE:

Normalt 3 dage regnet som leverings-, brugs- og tilbagelev./afhentningsdato. Hvis andet ikke er aftalt, betragtes det lejede som udlejet i hele den periode det beror hos lejer. Hvis udlejer ikke modtager materiel tilbage rettidigt, opkræves normal lejepris pr. efterfølge dag.Det vil sige levering senest torsdag og afhentning søndag eller mandag.

OPSÆTNING AF TELTE:

Teltet kan stå frit uden brug af barduner. Teltpriser er inkl. opsætning og nedtagning ekskl. fragt. Ved opsætning følges terræn. Teltpladsens underlag skal være fast, jævnt og ryddet (manglende rydning af husdyrs efterladenskaber kan resultere i udsættelse af opsætning af telt, med beregning af ekstra ventetid/kørsel til følge) og evt. afmærket før opsætnings dato. Der skal være køremulighed for lastbil til stedet. Klistermærker og lignende må ikke anvendes på teltdug og gulv. Der må ikke grilles eller tilberedes osende mad i teltet eller dets umiddelbare nærhed. Lejer sørger selv for opsætning/nedtagning af borde, stole m.m. Teltet skal være ryddet og gulv vasket ved afhentning. Det kan forekomme at gulvet skal vaskes før ibrugtagning.

ANSVAR OVERFOR OFFENTLIGE MYNDIGHEDER:

Ansvar overfor offentlig myndighed påhviler alene lejer/arrangør. Bemærk venligst, at Beredskabsstyrelsen har udsendt bekendtgørelser, der skal følges, når telte er større end 50 m2 og er beregnet til mere end 150 personer. Ansøgning skal fremsendes til det lokale redningsberedskab. Disse regler gælder uanset det er et privat, firma eller offentligt arrangement. For skader på personer eller ting, der befinder sig i eller ved teltet, er udlejer ikke erstatningspligtig. Udlejer har intet ansvar overfor nedgravede kabler, kloakrør og vandledninger af enhver art, der måtte befinde sig i teltets og pløkkernes opsætningsareal.

OPBEVARING:

Lejede effekter skal opbevares indendørs, med mindre andet er aftalt.

OPVASK:

Lejet service skal være vasket og klart til genudlejning ved aflevering. Opvask tilbydes efter regning.

REKLAMATIONER:

Hvis lejer ikke inden ibrugtagning har gjort udlejer opmærksom på fejl og mangler, betragtes materiellet som modtaget i fejlfri stand. Senere reklamationer modtages ikke.

RENGØRING:

Hvis ikke andet er aftalt skal det lejede returneres i rengjort stand. Dårligt rengjort materiale afvaskes for lejers regning efter anvendte rengøringstimer.

Kontakt VIP Teltudlejning

Skriv gerne en mail til os med ønsker til dit arrangement eller for et uforpligtende tilbud på teltudlejning og alt til festen. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.