Bryllup i telt
I skal giftes og holde fest. Drømmer I om en afslappet havefest eller måske en romantisk løsning med hundredevis af lys i loftet. Du har måske den helt rigtige have, men hvad så med det lille blommetræ der står i midten? Der er mange beslutninger der skal tages, men vi kommer her med en stribe god råd, til når I skal holde bryllup i telt.
Når i skal beslutte jer for om I ønsker at fejre en af livets store dage i et telt, er der nogen overvejelser der er vigtige at gøre sig. For det første har I en plads til et telt der matcher det antal gæster I ønsker at invitere. En tommelfingerregel siger en m2 pr. gæst, men det kan variere efter hvad du ellers ønsker, f.eks. runde borde, dansegulv, livemusik eller en bar. En anden overvejelse er toiletforhold. Holder man festen på en strand eller en mark, kan det være nødvendigt at leje en toiletvogn. Det behøver heldigvis ikke være festival oplevelsen. Der kan lejes mange typer med herre/dame og håndvask. Andre ting man lige skal have i baghovedet, kunne være køkkenforhold, strøm og adgang til vand.
Der kan være mange grunde til at man ønsker at holde sit bryllup i et telt. I har måske selv været gæster til et vellykket et af slagsen, Eller siddet i et sennepsgult forsamlingshus, hvor der skal lidt mere end opdækning til for at skabe en elegant aften. I har måske allerede kontaktet festlokaler og ligende, og fundet ud af at det variere noget, hvor meget indflydelse man kan have på hvordan sådan en aften skal forløbe, både hvad angår pynt, opdækning og menu.
Måske er det bare lige sådan i forestiller jer at jeres bryllup skal foregå. Solskin og champagne når gæsterne ankommer. Blomster i hele haven, og en mulighed for at tage en side af teltet, så længe vejret er godt. En dejlig middag og god musik, der først stopper når den sidste går hjem.
Mange tror det er et stort arbejde at holde bryllup i telt, men det behøver det ikke være. Det er som oftest en meget fleksibel løsning hvor I kan tilkøbe og fravælge efter hvor meget I selv ønsker at stå for.
Vores 4 bedste råd
-
Budget
Lav et realistisk budget, og prioriter hvad der er det vigtigste.
-
Lister
Skriv jeres tanker ned. Lav lister både med gode ideer og ting der skal gøres
-
Maden
Sørg for at bestille maden fra et sted I har tillid til. Maden er som regel et af de vigtige elementer til en bryllupsfest.
-
Vær i god tid
Både når I inviterer jeres gæster, men også når I skal finde jeres leverandør(er). Det er surt hvis der er udsolgt af noget I skal bruge.
Rammer for bryllup i telt
Hvis I er i den heldige situation at rammerne er på plads, kan I begynde at kigge på hvad det er for en fest oplevelse I ønsker jer i et telt. Der er heldigvis mange alternativer til det klassiske bolsjestribede knitrende markedstelt. Festtelte i dag fås i en neutral hvid, og med store vinduer i. De er i en kraftig kvalitet, og vind og vejr er ikke en bekymring. Kombinerer I så med stof i loftet, kaldet innerliner, får I et lækkert og eksklusivt look. Her kan I med fordel lægge lyskæder mellem teltdug og stof, og oplyse teltet med en fin stjernehimmel der giver et flot dæmpet lys. I kan også gå hele vejen, og vælge et telt med faste sider og rigtige døre, og på den måde forstærke fornemmelsen af at være indendørs i en rigtig festsal.
Det er de færreste der ønsker at gå på kompromis med f.eks. komfort eller udseende, selvom festen holdes hjemme i haven. Det er derfor en god ide når I kigger på forskellige udlejningsvirksomheder, ikke bare at se deres telte, men også hvordan deres service ser ud, og om det passer til de krav du har til f.eks. vinglas. En god tommelfingerregel er, at servicen bør være pæn men neautral, så I selv har mulighed for at skabe det look i ønsker med f.eks. servietter, lys, blomster eller anden pynt. De fleste ønsker smukke og veldækkede borde, til at danne rammen om deres bryllupsmiddag. Når man taler om en bryllupsmiddag, skal man også huske, at man ofte sidder til bords i mange timer. Det er derfor en fordel at vælge stole, der ikke bare er pæne, men som også er komfortable at sidde på.
Andre detaljer der er med til at skabe den rigtige kulisse, er lys og varme. To ting der måske ofte ikke er prioriteret øverst, men som er uundværlige.
KUN 1 LEVERANDØR
Når man vælger at bryllupsfesten skal afholdes i et telt, uanset hvilken type telt man er endt med at vælge, bør man overveje hvor meget arbejde man selv har lyst til at lægge i projektet, både før, under og efter festen. Når man vælger bryllup i telt, vælger man samtidig at man selv kan stå for alle detaljerne. Fra opsætning af borde, opdækningen, personale, alle indkøb og oprydningen. Der skal ofte holdes snor i mange forskellige leverandører af f.eks. mad, blomster, vin og musik. Det kan derfor være en stor hjælp at kigge på udlejnings firmaer der kan levere et alt til festen koncept, Så har du mulighed for at vælge hvilke ting du syntes er sjovest og selv vil gøre, og hvilke ting du vil tilkøbe til din pakke. På den måde er der stadig en leverandør, der leverer en total løsning, med f.eks. telt, service, tilbehør, mad og personale.
Det kræver selvfølgelig et højt niveau af tillid, og det vil altid, uanset hvilken mængde man bestiller, være en god ide at undersøge virksomhedens referencer.
Maden til brylluppet
Til et bryllup tilbringer man mange timer siddende ved bordet, og et bryllup i telt er som regel ingen undtagelse. Rigtig god mad, er derfor et af de elementer der gør en god fest til en rigtig god fest. Når det kommer til catering delen, er det derfor også rigtig fornuftigt at kigge på hvor maden kommer fra. Er det et centralt storkøkken, eller er det en restaurant der er tilknyttet. Det har tit afgørende betydning for, både hvilken menu der kan vælges, samt hvilken kvalitet og anretning der møder jer på dagen. Maden til brylluppet vælger mange at prioritere højt, da det er en stor del af festen og gerne skulle være noget jeres gæster vil huske. Når I vælger mad til bryllup, så prøv evt. at finde et sted I stoler på eller en restaurant hvor I kan prøve at smage maden, inden I bestiller den til jeres bryllup. Det er selvfølgelig også en rigtig god ide at kigge på referencer. Ønsker man at booke en alt til festen løsning, kan det kun anbefales at tage et møde med virksomheden for at finde ud af om de kan levere den pakke man ønsker, på det kvalitetsniveau det kræver. Hos VIP Teltudlejning er vi indehaver af egen restaurant, og kan derfor levere en gourmet oplevelse til jeres gæster. I vælger selv om I ønsker at modtage maden færdig og klar til at i, eller jeres personale, selv sætter den på bordet, eller bestille en kok til at tilberede menuen eller buffeten på stedet, hvor det hele selvfølgelig serveres smukt anrettet.
Med alt til festen løsninger, vil det ofte være økonomi der afgør hvad man selv ender med at gøre, og hvad man betaler for at få gjort. Det er selvfølgelig muligt bare at møde op på dagen, som i et festlokale. De fleste vælger dog som regel selv at gøre klar, og så betale sig fra afvikling og oprydning. Igen undersøg hvad virksomheden kan tilbyde og til hvilken pris.
PRISEKSEMPLER
Her har vi opsat et par priseksempler der kan give indtryk af hvad forskellige pakker kunne indeholde og koste. Vi vil dog altid anbefale at du kontakter os, og får et tilbud på præcis de ting du har brug for.
Brug formularen nederst på siden og få et uforpligtende tilbud på bryllup i telt. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt, så du kan komme videre i din planlægning.
-
Den uformelle - 45 personerKr.9600
- Telt 6x9
- Gulv
- 45 stole
- Borde
- Duge
- Komplet service
- 2 lysekroner
- Levering/afhentning 1200,-Forsikring 12%
-
Luksus pakken - 80 personerKr.18600
- Telt 9x12
- Gulv
- 80 stole
- Borde
- Duge
- 80 x service
- Opvask
- 3 lysekrone
- 3 m rød løber
- Varme
- Levering/afhentning 1200,-Forsikring 12%
-
Mellem pakken - 60 personerKr.14400
- Telt 9x9
- Gulv
- 60 stole
- Borde
- Duge
- 60 x fuld service
- Opvask
- 2 lysekroner
- 3 m rød løber
- Levering/afhentning 1200,-Forsikring 12%
Få dit ønskebryllup
Det kan lyde som om det er et stort arbejde at holde bryllup i telt, og der kan også være mange detaljer. I skal dog huske på at I samtidig får friheden til at holde præcis det bryllup I ønsker. I bestemmer selv hvordan der ser ud, om det er en afslappet havefest eller mere højtideligt. Der er en frihed i, at der ikke står en tjener og tæller hver en genstand der drikkes, samt at festen kan fortsætte til brudeparret ikke gider mere og slukker musikken.
Uanset hvilken type bryllup i telt I ønsker jer, håber vi at den bliver alt det i drømmer om. Med en bryllup i telt løsning fra VIP Teltudlejning vil du være i sikre hænder på den store dag. Vi har stor erfaring med bryllupper i alle størrelser og budgetter, og vi hjælper dig gerne med at sikre at der er tænkt på alle deltaljerne.
Hold varmen i teltet
Det bliver selvfølgelig fantastisk vejr den dag I siger ja til hinanden, men for en sikkerheds skyld, og fordi solen jo går ned længe før festen er slut, skal I selvfølgelig overveje hvilken varmekilde i ønsker i teltet. Det kan også være i drømmer om et tidligt forårsbryllup, eller et efterårbryllup i brændte farver. Man kan uden problemer varme et kvalitetstelt op, det meste af året, med en god varmekanon, der diskret placeres i teltet. Du kan som regel leje en varmekanon samme sted som du lejer teltet. Det er en af de detaljer der gør hele forskellen, så husk at der skal være en behagelig temperatur i teltet.
Det ligger i detaljen
Et bryllup skal være gennemført og for at det lykkes, skal du huske de små detaljer.Vi ved hvor vigtig bryllupsdagen er, og vil gerne gøre vores til at det bliver helt perfekt. Derfor står vi naturligvis klar med rådgivning om, hvad i kunne få brug for på dagen. Man kan hurtigt glemme de små ting. Har I for eksempel tænkt på:
Vandkarafler – Kaffekopper – Duge til bordene – Salt og Peber -Termokander -Lys til teltet – Vaser til gavebordet.
VIP-Teltudlejning har alt i tilbehør til jeres bryllup, og vi går op i de store og små detaljer. Se meget mere på vores tilbehørside, og se om der er noget I ikke kan undvære på den store dag.
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL – FAQ
Her kan du måske få svar på nogle af de spørgsmål du som arrangør sidder inde med. Du finder også vores lejebetingelser længere ned på siden som vi anbefaler du gennemlæser. Du er naturligvis altid velkommen til at maile eller ringe til os hvis du har selv det mindste spørgsmål. Vi sidder klar ved telefonen eller svarer på din mail inden for 24 timer.
Du skal beregne 1 m² til 1,5 m² pr. person til en fest uden musik. Skal der være musik så er det 1½ m² til 2 m². Der skal gerne være minimum 1,5 meter mellem bordene, men gerne op til 2 meter hvis du har bestilt runde borde. Så skal du være opmærksom på ekstra plads til indgang, buffetbord, gavebord, bar, “legeplads” til børn eller hvad du nu finder på. Vi hjælper dig naturligvis med at få den rigtige størrelse.
Til private leveres som udgangspunkt til hele sjælland, men vi efterkommer gerne ønsker mod ekstra leveringsomkostninger. Til erhverv leveres til hele landet.
Omkostningerne for levering forskellige afhængig af hvor du er i landet. Når du modtager et tilbud vil omkostningerne fremgå.
Det kan du godt. Dog tidligst 4 uger før ellers hæfter du for ordren.
Er din fest/ arrangement lørdag bestræber vi os på at sætte teltet op senest torsdag så du har god tid til at indrette teltet. Vi kommer som udgangpunkt mandag og piller teltet ned igen.
Du kan leje forskellige mobiltoilletter og vi kan stærkt anbefale det. Ved større arrangementer kan det bestemt være en fordel så du ikke har stor gennemgang i din private bolig. Se vores løsninger under tilbehør til telt.
Det er ofte en fordel at bestille et mindre velkomsttelt hvor dine gæster f.eks kan hænge deres jakke. Her kan du også placere en rød løber så gæsterne føler sig ekstra velkomne. Det kan også bruges som velkomsttelt hvor du kan tilbyde velkomstdrinks, placere gavebord etc.
Et fortelt kan også benyttes så de gæster der sidder tæt på indgangen ikke i samme grad udsættes for træk når gæster går ind og ud af teltet. Vip-teltudlejning har alt til de hyggelige ekstratelt og du finder det under kategorien tilbehør til telt. Se mere her.
Vip-teltudlejning kan stille et yderst kompetent personale til rådighed som kan hjælpe dig med at kunne nyde din egen fest. Ønsker du personale så lad os høre nærmere.
Vi har kun TÜV-godkendte telte som leveres af Europas største teltleverandør Roder HTS. Teltet bliver opsat af vores personale som gør dette hver dag. Skal du afholde et større arrangement er det være nødvendigt at tage sine sikkerhedsforanstaltninger. På siden sikkerhed kan du se de muligheder du har for leje af brandslukkere etc.
I telte med mere end 150 personer, er det et krav fra brandmyndighederne at der er brandslukkere. Arrangementer af denne størrelse kræver yderligere brandmyndighedens godkendelse. Du skal personligt ansøge om tilladelse til dette.
KLAR TIL BRYLLUP I TELT?
Få et uforpligtende tilbud
Brug nedenstående formular og få et uforpligtende tilbud på bryllup i telt. Udfyld så meget som du kan, det vil gøre det nemmere for os at give give dig så præcis en pris som muligt. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt!